mandag den 6. januar 2014

Hovedret Mørbrad indsvøbt i bacon

Svinemørbrad indsvøbt i bacon! 

Denne ret er rigtig hurtig og let at lave, den smager virkelig lækker og alle kan spise den! 

Man rengøre mørbraden for fedt og sener, gnider den med pebermix og citronpeber. Købet bliver ikke stærkt, men dejlig krydret. Salt behøves ikke, der er nok af salt i bacon til at kødet blive krydret. 

Når mørbraden er krydret, lægges den på en varm panden med olivenolie og stedet et par minutter på alle sider, så den er gylden. Tag den så af varmen, og svøb bacon omkring den. Varmen fra mørbraden gør, at baconen ikke falder så nemt af. Kom den ind i en forvarmet oven på 200 C, og lad den stege i 30 minutter. Vend den når ca. halvdelen af tiden er gået, så baconen bliver sprødt over det hele. 
Tilbehør:
Her kogte jeg nogle kartofler, og serverede koldt smør til dem. 
Jeg svitsede friske grønsager på en meget varm pande med olien fra mørbraden, bare så de blev varme. Jeg brugte friske grønne bønner, grønne asparges, friske champion og for at få lidt kulør og lidt væde til grønsagerne. Brugte jeg cherrytomater i røde og gule farver.   

Hele rette smagte fremravende ! Den vil jeg helt sikkert lave igen og kan kun varmt anbefale till alle! :) 

 God fornøjelse i køkkenet, og håber I kan lide det :D
                                         Velbekomme! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar